uteritt

Nu kommer min helg :)
lördagen hade jag planerat varenda sekund nästan . Men så kommer jag till stallet och så va dom mer än en timme försenade på cm-hoppningen och då skulle inte jag hunnit rida i ridhuset så jag tog med mig sture ut på en ridtur :)
Trodde bara att de skulle gå att skritta hela vägen pga all lera som blivit nu när snön smält undan. Men så kommer jag ut på grus vägen och ser att bonden har kört där så de är ren grus väg och den va bara lite lerig på kanterna men i mitten så va de nästan tort eller va man ska säga så jag provade först att trava ochd e gick jätte bra , han halkade inte en enda gång :) Sen skulle vi gå förbi en brunn som va jäääääätte läskig tyckte Sture men han gick förbi den efter lite om och men :)
På vägen tbx provade jag att galoppera och de gick super bra :D förutom att han trampade i en pöl så jag fick lera i ansiktet xD
Sen när vi kom till skogen igen vända jag tbx och galopperade ner mot bonden igen och sen tbx till skogen, Sture tyckte de va jätte kul :D Jag oxå då men aa ^^

Och i går hade jag jouren , gjorde dom vanliga sakerna osv.
Frågade även maggan om jag fick skritta ut på Starlight för hon skule inte gå på kvällen och de fick jag. Starlight är stallets köttbulle XD
Jag trodde de skulle bli en seg uteritt men icke sa nicke . Hon försökte väna hemåt ett par gånger när vi precis kommmit utanför stallplanen men sen så gav hon upp lite xD
När vi kommer till grusvägen så tyckte starlight att de skulle va kul att trava så hon sket i mig och började trava och de tog ett tag för mig att få stopp på henne, i vanliga fall rör hon sig inte mer än hon behöver.
En bit ner på grusvägen är de som en sväng och efter den svängen så bestämde hon sig för att hon INTE skulle gå längre utan hon bara skulle hem så där stod vi och bråkade lite. Då kom de fram en sida av henne som jag inte sätt förut utan hon började göra bocksprångsaktiga saker och hoppade runt och stalde sig lite på bakbenen och försökte vända runt hemåt. Men när jag väl fick henne att stå still så vända vi hemåt . Och så fick hon för sig att trava igen och sket i mig totalt och jag fick kämpa för att få henne att skritta. När vi sen kom upp till skogen började hon hålla på lika dant igen och försölte typ sticka ut på åkern och ha sig. Ja de va iallafall en intressant ridtur kan man säga xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0