Starlight ♥

Hejj !
Har egentligen inte tid att blogga men känner att jag verkligen behöver !!! :D:D
I dag har jag haft en sån där super awsome dag då jag vart på bra humör hela tiden och allt !
Tror även till Sofia och Maria märkte de XD Hjälpte sofia med Maten till Sudden och Bolta, höll henne sällskap , hjälpte henne bära osv. Och jag mockade Marias box och halmade ^^

Och sen till lektionen.
Som ni kanske märkt är jag en sån person som väldigt lätt ger upp , men i dag i dag gav jag inte upp utan jag hade kvar den glada minen och gjorde de bästa av situationen violket ledde till en roligare lektion och ett 2 problem som löstes !
1. Jag har lärt mig att inte ge upp!
2. Starlight gjorde så gott som vad jag bad henne om .

Men de va iallafall markarbete och jag hade starlight igen. Hon är så himla mysig att rida :D
Hon va framåt från de att jag hoppade upp till dess att jag hoppade av = jätte bra :D
Hon är ju inte van med att folk rider med sporar på henne så de blir en liten nackdel , hon lyssnar endast framåt på skänkeln och inte på vad jag ber henne göra. De va de som va dagens stora problem. Vi körde en slags hinderbana mellan hinderstöden sen skänkelvikning och trav över bommar och 15 m volt vid C.
Till en början va hon väldigt springig i skänkelvikningen som dom vart väldigt slarviga men de blev bara bättre och bättre ! Trava över bommar kan hon så de har jag inget speciellt att säga om .
Men sen slalomen , gud vilka problem vi hade . Hon är en häst som inte gör mer än hon behöver = genar-.-' Inte gener så hon inte går runt utan hon går så nära så man nästan välter dom och försöker man få henne in mot mitten mha skänkeln så ökade hon bara. Och så va de svårt att forma henne kring mid inre skänkel . Tror de kan ha och göra med att hon aldrig nästan rids igenom då hon bara går med yngre personer. Men efter mycket om och men började hon gå nästan där jag ville.
Maggan tycker de är jätte bra att jag rider henne nu för då får hon äntligen jobba och röra sig framåt istället för bakåt xD Hon går ju knappt framåt annars ^^
HAr säkert glömt nått jag skulle säga men men ^^

Nästa vecka ska jag hoppa henne , spännande spännande spännande ^^

Btw borde fixa bild på henne ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0