Stall jour + 2 hästar ridna :)

Hejj , va helt slut i går när jag kom hem så orkade inte blogga .

I går hade jag jouren.
div3 laget i ponny hade tävling så de va lite folk där när vi kom så Malin hade börjat mocka för att vi skulle slippa behöva känna oss i vägen när vi skulle mocka och sånt så hon mockade alla spilthästar åt oss :D
Så morronen började bra , de mesta iallafall (a)
Vid kvart över 8 var de mockat och strött över allt och alla hästar va ute , nytt rekord eller nått :)
Så vid halv 9 åt vi frukost som vi i vanliga fall brukar äta vid tidigast 10 eller nått sånt :)
Vid 11 drog jag Lollo och Henning ut på en uteritt :)
Jag bara , jag kan gå först för Sture är inte rädd för nått förutom i går då -.-'
Först ville han inte gå över en vatten pöl sen va de lite mer små saker som va läskiga.
När vi kommer till grusvägen så började vi trava och då fick henning rida före för varleta travar lite snabbare . När vi närmade oss brunnen bröt vi av för dom flesta hästana brukar bli rädda för den och de va precis va varleta vart. Hon gjorde världens skutt åt sidan coh lite sånt så Sture fick gå först och med lite tveksamhet kom vi förbi ^^
Vi travade till Kyrkan och där välde vi hemåt och galopperade till gården. På gården va de en kille på cykeln och hans pappa och när Varleta såg de vart hon jätte rädd och gjorde lika dant som vid brunnen och Sture fick gå först. Men då öppnade pappan upp en dörr och då vart sture rädd och började backa ut på åkern där de va typ is/snö och vägrade röra sig framåt utan backade bara och va typ livrädd xD men efter en stund kom vi förbi .
Sen travade vi lite till och sen även lite till Galopp.

När vi kom tillbaka släppte jag ut Sture i hagen och tog med mig Cornetto in :)
Red ett kort pass i ridhuset och körde lite galoppombyten och så .
Va över 3 månader sen jag red henne så de va jätte kul . MEn de bästa av allt var att jag hoppade upp tog tyglarna och vad gör hon ? jo hon går i form ! Jag försökte i flera månader att få henne i form utan framgång. Men nu har hon gått över och blivit privathäst och rids av Elena som rider henne hur bra som helst vilket verkligen kändes.
När hon gick på ridskolan va hon ganska lat osv men nu va de stor skillnad. Hon va hur pigg som hels nästan och vill galoppera hela tiden efter vi hade tagit första galoppen . Så hon gjorde nästan allt för att få galoppera xD
Och när vi väl galoppera gick de undan xD
Men kände att hon fick gasa på lite , de är ju ändå ganska kul :)
På onsdag ska jag och tanten ut och rida får se hur de går xD antagligen ganska fort eftersom hon inte har vart ute sen jag red ut på henne i december och då fick jag göra volter på fältet för att ha en chans att stanna henne xD så de lär väl bli intressant xD
PÅ torsdag ska hon och jag rida för Mia och Fredag blir de troligen en till uteritt :)




Cornetto :) <3

P.s kan ju även säga att Cornetto är min gamla sköt häst , sådär som Sture är för mig nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0