Lördagens ridtur !

Hej hej !
HAr inte riktigt haft lusten att blogga , har lixom tappat lusten helt . Har inget att skriva om och jag och Sture utvecklas ju inte direkt.
Men red honom i går iallafall . Hade tänkt sätta upp ett hinder men eftersom de va många som övade på dressyren tills i dag så gick de inte.
Så körde lite dressyr själv. Hade ju inte planerat de så hade inget speciellt jag ville träna på förutom att få ner honom i formen men de går ju som alltid. Övade även lite på galoppombyten som han gör perfekt över hinder men inte gör alls utan ! Lite trött samt.

Jag ahr lixom kommit till de där stadiet då jag har tappat förtroendet och lusten och hoppet för oss. Ingenting går framåt , vi står helt stilla och han är inte den hästan jag vill rida. JAg vill rida en nett häst med motor där jag vet att vi kommer kunna tävla. Sture känns som vi knappt kommer kunna tävla , som maggan sa " med tanke på hans stora kropp så vet man aldrig hur mycket han orkar" Men vi kommer kunna tävla .... en dag.
Men Maria fick migh på lite bättre humör och fick upp mitt hopp lite. För henne och pearl tog de ganska lång tid innan de gick och då har hon ridit massa mer år än jag . Jag har lixom ridit 2 år och ändå kommit så här långt . Och så länge har jag ändå inte ridit Sture. Så riktigt än har jag inte gett upp hoppet. Ska köra lite mer med graman och få tillbaka den underbara känslan igen . (Allt detta är sagt av Maria fast jag sa de i ja form www.jumpingforlife.blogg.se )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0