Hopplektion

Hej , hann inte blogga i går.
Hade hopp lektion som ni redan vet.

Vi hoppade bara kryss vilket är tråkigt.
Vi har lixom 3 som tävlar och jag håller på att träna upp sture men de är inte så lätt när man hoppar ca 30 cm på hopplektionerna som man har var 3 vecka -.-'
Men sture va iallafall väldigt framåt , de va så man fick hålla igen honom , men håller man igen honom så saktar han av , han är ganska känslig när de gäller att sakta ner .

Men vi hoppade så man va tvungen att byta galopp och så och som ni vet så har Sture svårt med de , fram tills hindrena kommer fram iallafall xD
Vid första kom vi jätte fel och jag hann inte förbereda honom för byte så de vart inte bra men nästa hinder sen så över drev jag lite men galoppombytet men de visade sig att han allt kunde byta galopp xD vi typ flög åt sidan för jag va så övertydlig xD
Men sen gick de bättre:)

Nästa vecka har vi dressyr och jag kände att jag ville ha nån annan eftersom han är ganska jobbig i Dressyren och ahr inte ridit någon annan på 3 månader. Så jag bad om att få starlight XD
En av våra d-ponnysar (tror de är d iallafall xD hon är ponny så mkt vet jag ^^) Ska bli spännande xD
har ridit henne en gång förut och de va en söndag när jag hoppade för pernilla när jag precis kom till nyckelby och då fick jag knappt över henne över hindrena XD hahahhaha xD
hoppas att de går bättre med sporrar och spö ^^ Men de ska bli intressant iallafall :)

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Maria o Pearl - Jumping For Life

*C-ponny

hihi ;)

2011-03-08 @ 22:42:11
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0