De går inte alltid som man tänkt sig , tyvär

Hejj :)
Ridlektionen på starlight gick iknte riktig som jag tänkt mig :/
Jag hade hoppats på att få henne i form men lyckades jag med de? nae
Sen skulle vi göra framdelsvändningar. På sture håller jag i mot lite och nuddar med skänkeln så gör han en perfekt vändning . Mendans jag och starlight fick kämpa som den och lyckades inte göra en enda bra vändning.
Jag borde kanske hållt in hennes ytter boge mer men men.
Jag lyckades iallafall med en sak , få fart i henne! Hon rids ju av yngre folk som inte kräver så mkt och av handikappade och nybörjare osv som bara rider med ett spö men jag kommer med ett längre dressyr spö och sporrar . Så fort jag nuddade henne med skänkeln ökade hon som bara den och i galoppen så gick de undan . Vi kämpa lite faktiskt för att hålla ett lugnare tempo men de är kul att även tanten har lite krut kvar i kroppen :)

På Maggan verkade som att jag skulle ha henne nästa vecka oxå , de vore ganska bra för då kanske jag hittar hennes knappar lite bättre och får ner henne i form. De va faktiskt lite pinsamt att inte få ner henne i form men men . Har ju bara ridit på ridskola i lite mer än 2 år och ett av dom åren red jag hästar med snodd och övade inte ens på att få ner dom .
Och hur man får ner en häst i form på sätt sätt vet jag egentligen inte , har bara hört va Jenny och Maria säger och sen fått lite tips på övningar av Malin . Aja , jag utvecklas ju fortfarande mkt och kommer fortsätta göra de så snart så kommer säkert hästen jag sitter på gå i form :) Man kan ju alltid hoppas iallafall ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0