Välkomna

Hejj och Välkomna till mig hästblogg !
De är forsta gången jag gör en hästblogg har bara haft bloggar om min vardag innan men jag tror allt att det här ska gå bra iallafall :)


Kanske ska ta och berätta lite om mig själv ?

Jag heter Felicia och kallas Fillah , kanske ni listat ut? ^^
Jag blev 16 år nu den 9 Januari.
Jag bor i den lilla staden Motala i Östergötland med mina 3 bröder mamma pappa och 2 katter :)
Jag går på Mariebergskolan i nionde klass och efter 9:an hoppas jag på att komma in på Omvårdnads programmet , de har ju bytt nman så heter typ vård och omsorg? Aa nått sånt iallafall :)

Jag har hållt på med hästar hela mitt liv eftersom min faster bor på en hästgård i västergötland . Men har ridit på ridskola i snart 2 år.
De första året red jag på Morf men bytte sedan till Nyckelby och här har ju nu fått lära om mig mina grunder för jag hade blivit lärd fel. Jag har inte vart och tävlat nått men har hoppat upp till 0.90m .
Är skötare på en häst som heter Sture som jag snart ska börja tävla , måste bara träna upp honom så han klarar av 0.90-1 meter. Tror att vi hoppat ca 0.80 på lektion inte riktigt säker. Kan även säga att vi hoppade våran första cm-hoppning i helgen . Då hoppade vi 2 felfria rundor på 0.60 och 0.70 .
I stallet har jag ganska stort ansvar och är 1 av våran ridlärares UL:are (ungdomsledsare) i stallet vilket innebär att jag rider Sture 2 gånger i veckan , hjälper till med ridskolans elever , har jouren en gång i månaden , hjälper till på argemang i stallet m.m.
Jag har säkert glömt massa saker men ni lär få veta de under tidens gång .
Men som ni kanske kommer förstå så kommer bloggen mest handla om mig och Sture :)


Här har ni mig och sture :)

Fakta om Sture :
Sture är väldigt ny kommen till stallet , har bara vart här/där sen den 22 december och då red jag honom fram tills lektionerna började den 10 januari.
Han är en 14 årig Tinker valack på 155 i mkh.
Han är en stor och kraftig skäcl som inte har någon hänsyn till folket på marken men har lyckats förbättre de lite åtminstone.
Han är ifrån Mjölby ridklubb och har stått där i 7 år och hoppat upp till 1 m på träning .
De bästa han vet är mat och att va ute i naturen.
Att rida är han seg och de gäller att hitta knapparna för att få igång honom . Frågar man mig är han faktiskt en ganska svår häst att rida . Inte pga för het och känslig och så utan mer seg och tung att få fram , seg för skänkeln och lyssnar inte vidare bra . Tror inte andra skulle kalla såna hästar svåra men dom är ju svåra på sitt sätt right?
Han är mkt att jobba och kämpa med och de gäller att få honom lite på sin sida :)
Men han är iallafall min "lilla bebis".

Nu har ni fått en ordentlig presentation . Undrar ni nått är de bara att kommentera så lovar jag att svara :D

//Fillah

Kommentarer
Postat av: Linnea <3 Sture

Hej, hade tänkt åka och klappa sture ngn gång, saknar honom väldigt mkt, men när kan man komma? Är det bara att komma eller ska man ringa innan, om du vet ;)

2011-03-20 @ 16:53:08
Postat av: Svar till Linnea!

Hej hej , de får du jätte gärna göra. Kanske vore kul att komma ut någon dag då jag är ute tex en måndag eller lördag ?

Om du inte behöver ha mig där så är de nog bara att åka ut någon dag , stallet är öppet för alla :)

Men du borde gå in och kolla nyckelbys hemsida innan och kolla på öppetiderna .

www.stallnyckelby.se

2011-03-20 @ 21:30:32
Postat av: Linnea

har inte hunnit åka en men mamma har lovat att jag ska få rida honom någon gång, vet inte när det blir men hon har ju lovat ;D haha, men såklart ringer vi innan :)

2011-08-20 @ 18:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0