Hoppning på schemat !

Kör ett tidsinställt inlägg eftersom jag bara har tid att blogga på kvällarna och då kommer ju allt på en gång och då är de ju itne lika roligt att läsa .

Tänkte berätta om i lördags och måndags då jag coh Sture hoppade.

Lördag: I lördags hoppade jag sture för 3 eller 4 gångern . Och de vart även våran första cm-hoppning.
Usch va nervös jag va , och då va de bara ett vanlig cm-hoppning på hemmaplan som jag hoppat massa gånger förut. De gick inte att rida fram ute så man gjorde de i omgångar och så i ridhuset men de gick ganska smidigt ändå. Vi hoppade 60-70 och de gick så underbart bra. Han är ju så pass tung och mycket att bära så de blir ju jobbigt att hoppa för honom men han hoppar så mjukt och behagligt och han säger verkligen till när han ska hoppa . Han är ju som sgat va seg i gasen som ni lästa i presentationen men han hade fart , har aldrig suttit på honom när han vart så framåt , en helt underbar känsla. Vi hopapde båda 60-70 felfritt utan några problem så nästa gång blir de nog 70-80 eller bara 80 . När de blir högra blir de ju även jobbigare för honom och de va precis så han orkade 2 runder nu . Kondisen får vi jobba upp lite :)
Men jag därimot har aldrig vart så anfådd av att hoppa en häst ! De va riktigt tuft eftersom jag måste driva och ligga på hela tiden. Men de va de helt klart värt!

Måndag: I måndags hade vi hoppning på schemat på lektionen. Maggan va borta så vi hade Malin . De kändes lite säkert eftersom Malin har jobbat på mjölby ridklubb som han stod på förut så hon vet hur han är så hon kunde verkligen säga va jag kunde tänka mer på och så men Maggan är ändå min ridlärare och jag rider helst för henne :)
Vi hoppade ca 0.75 på de högsta hindret och han hoppar de utan problem. Ne om jag bara jobbar upp hans kondtiton och bygger upp hans muskler utligare lite till så kommer vi lätt kunna hoppa 1 m och för hoppningsvis 1,10 om vi har tur.
Ingen häst är bättre än min lilla ögonsten :')

Jag ska slänga upp bilder från cm-hoppningen när jag får dom så ni får se honom lite mer i rörelse :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0