lycka , ren lycka!

Hejj :D

Gud mitt ridpass i dag på Sture asså :')
Nu har ju läst tidigare om att han brukar gå typ några steg i form i traven dom sista typ 2 minutrarna. Men i dag gick han i form så gott som hela passet , i både skritt trav och GALOPP !!! kan ni tänka er , från att gå några steg i form till att gå i form i galoppen :') åhh gud va jag är lycklig :')
Tar dage från början iallafall.

Vaknade på fel sida och va allmänt sur , fick sen svårt att komma ut till stallet då pappa inte ville köra? men som tur va skulle åsa ut , vet inte hur många gånger hon räddat mitt liv !
Väl ute i stallet så regnade de massor och va snor halt , inte så kul.
Höll på att halka en miljons gånger på vägen till hagen och även i hagen påväg till sture och även på vägen tbx till stallet.
Och så va han jätte blöt :O de va inte så okey . Men stod och torka han lite men de hjälpte inte så bra så gav upp de och borstade honom bara .
Körde sen ett dressyr pass. Blev inte 30 min som jag sa (a) För när han väl gick i form ville jag ju behålla den så blev ganska mkt trav men körde även galopp i längre stunder som avslutning.
Körde en övning som Malin tipsat mig om och även en övning som vi gjorde i måndags på lektionen . Båda har med öppna och slutna att göra :)
Och de funkade ju verkligen kan man säga :)
Han lossnade direkt och efter aa max 10 min kanske så började han gå i form :') Men han gick i så låg form så jag försökte få upp honom men de förstörde bara så nästa gång ska han få gå i låg form så jag hittar stabeliseringen osv . Men hela passte kämpade vi med formen och han gick nästan i form hela tiden . De är såna här dagar man vill att Jenny och Maria ska va med och se att vi faktiskt kan . Och efter lite jobb i traven eller gasnka mkt jobb i traven provade vi en galopp och han behöll fomren och verkligen försökte och kämpade för att behålla den . Man kände i hela honom att han verkligen vill behålla den men han tkr de är jobbigt att galoppera så de blir ju jobbigt att arbeta på 2 saker samtidigt , han är kille u know xD ne skojja. Men när jag såg att han behöll formen även i galoppen blev jag så jävla glad och slutade arbeta för stunden pga glädjen utan att tänka påt och da sprak de . Men så fort jag tog tygeln ordentligt i handen igen och höll i mot eller va man ska säga så va han nere i formen igen :')
Asså ni som har suttit på en häst och kämpat med att få ner den i form förstår ju verkligen hur de känns men de här är 3 dubbel lycka eftersom han gick i form i alla 3 gångarter :')
Ne han gör mig bara stoltare och stoltare !! <3
Min lilla bebis !

Sen hade vi även årsmöte i dag vilket betydde fika !! :D xD






såna här awsome mobil bilder -.-
En blöt sture i stallgången !
Stures och min färg är ju grå men han har förstört hans gråa grimma i hagen så nu måset han ha en svart , inte riktigt okey ..


Försökte få en bild från ryggen men han ville inte riktigt stå still xD

Kommentarer
Postat av: felicia

vilken fin blogg!



jag är med i sångtävling, en stor dröm de skulle betyda världen för mig om du kunde ta dig några sekunder trycka på denna länken och sen trycka på RÖSTA

http://melodifestivalen2011.santamaria.se/?id=368

skulle bli så sjukt glad om du kanske kunde hjälpa mig lite på traven och skrammla ihop lite röster till mig.

PUSS!

2011-02-06 @ 12:07:40
URL: http://feliciajaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0