Tha stall

Hej hej , sitter här med världens huvud värk och fryser så orkar inte skriva så mkt. Men om jag känner mig själv lär de flyta på och bli ett lika långt som de brukar xD

Men först va de ju skola , suck . Men de gick ganska fort ändå . Måndagar är ändå en av dom bästa skol dagarna .
Efter skolan gjorde jag lite läxa innan jag åt plättar och sen åkte till stallet.

Red lektion på Sture och använda graman som jag sagt tidigare.
Men hade de inte under magen utan på sidan ist. JAg själv tycker va va bättre. Visst han gick inte riktigt lika fint osm han gör om jag har den under magen men istället får jag jobba mycket mer för att behålla honom i formen som gramanen ger honom.
Vi körde mycket tempo växlingar och de va jätte jobbigt sa Sture xd
Hans galoppfattningar va jätte bra , vet itne om jag sagt de men han är ganska seg gällande att fatta galopp men i dag gick de direkt alla gånger. När vi fattade galopp från skritt så fick jag bara trycka 2 ggr, jag hade alltså kvar fötterna i samma position men tröck 2 ggr , aa ni fattar xD
 I slutet körde vi samlad galopp på kortsidorna  och ökad galopp på långsidorna , och Sture verkligen älsakr att få öka galoppen och race:a genom ridhuset , de känns verkligen på honom hur lyckan stiger i honom !
Juste vi körde även skänkelvikning i dag och som vanligt gick de super duper dunder bra !!!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0