Knatte ridning och prov

Tjenixen ;)

I dag har jag vart i stallet , känns som de va en eveighet sen men de va ju bara i måndags? 3 dagar sen , inte så mkt egentligen.
Men i dag hade vi knatteridning. Kom ca 6 st , kan bero på de kalla vädret ? Vi ska iallafall prova igen i april då de är varmare ute :)
Men jag ledde iallafall Sture , han är så himla snäll när de gäller nybörjare, handikappade, osäkra , aa han är alltid säker och gör aldrig nått :)
På ryggen fick han den längsta tjejen då han är störst. Men stackars liten hade glömt sina vantar i bilen och så hade hon ingen tjock jacka och bara ett par ridbyxor. Vi som "bor" ute i stallet vet ju att de behövs ett par lager för att man ska hålla sig varm ^^
Hon frös så hon skakade och sen började hon gråta för att de gjorde så ont så då fick hon ta mina vantar ( hennes mamma erbjöd henne sina men hon ville inte) . Men de blev inte bättre och hon fortsatte och gråta så de slutade med att hon hoppade av lite tidigare, de är synd när de blir så här , dom har ju lixom betalat och hon har ridit förut så hon tkr ju de är kul och så men vi får hoppas dom hittar tbx i april igen.
Maria höll i lektionen men vi hann bara göra ca 1/3 av de som va tänkt men de är chill ^^
Efter knatte ridningen kommer Pernilla in och frågar om jag är redo för Gröna kortet provet xD
Jag bara " hehe nae?" hahah xD
Men med tanke på att man får använda boken och så så gjorde jag de iallafall och hoppas på att jag blir godkänd :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0