Helg hos kusinerna!

Hellu!
Nu är jag hemma efter en helg hos mina kusiner och farmor och farfar.

Teatern i torsdags va bra , inhandlade även lite saker.

I fredags tog jag och Jonathan bussen till farmor och farfar. Hälsade på min akusiner , tittad epå let´s dance och åt mat sen åkte vi hem till farmor och farfar och sov.
I går åkte vi till våra kusiner vid halv 11 och vid 12 stack jag och faster ut till stallet och red.
Vi red 2 av hennes unghästar.
Jag red Molly på 5 år som enbart kan gå framåt stanna och svänga .
Men gud vilken rolig häst hon är att rida :D
Vi började lite på ridbanan sen stack vi ut på deras gärde. Där galopperade vi lite . I början gick de jätte bra och hon va lugn och stabil och lyssnade jätte bra :)
Sen skulle vi galoppera hemåt. De började med ett backsprång , men de kändes knappt så vi fortsatte , strax efter kom yttligare 2 men de va fortfarande okej , jag satt kvar och hade kontrollen . Sen kom yttligare 3 styckna och nån stans där mitt i tappade jag stigbygeln så flög som bara sen men lyckades sitta kvar och stanna henne XD
Så vi provade att galoppera bortåt igen för att se om hon gjorde lika dant då . Vilket hon gjorde så vi avbröt galopp träningen där och körde lite mer trav istället ^^
Efter vi ridit Molly och Dolly så Skulle vi rida Spöket , min fasters hingst.
Och spöket är inriden på western sätt vilket betyder att man både styr och stannar på ett annat sätt = svåååååårt xD
Styra och de gick ju bra och så med tanke på att jag alltid styrt så när jag vart där och ridit . Sen kom vi till de där med stanna xD de va lika intressant varje gång xD Men man sak sätta sig ner luta sig bakåt och ta fram fötterna xD Jag va själv så spänd eftersom jag knappt fick stopp på honom så de gick inte så bra , men efter ett tag gick de bra och klarade att hålla honom i form i både skritt och trav (Y)
På kvällen sen åkte vi in till Ulricehamn och åt pizza och gick på bio , kollade på Åsa-Nisse . Folk med dålig humor borde se den ^^

Och i natt så sov vi hos våra kusiner. Så vi 11 i dag stack vi ut och red . Vi hade planerat en uteritt ^^
Jag red Molly och Jeanette red Spöket.
Till en början så va hon väldigt tittig och ville inte riktigt lyssna på mig men de gick bra iallafall . Sen kom vi till en av gårdarna brevid så då stannade Vi och prata lite men de gick inte molly med på så hon försökte sticka hemåt typ 3 gånger sen va vi tvugna att gå så inget allvarligt skulle hända xD
Spöket har vart skadat så han får inte galopperas så vi höll oss till trav och travade lite inne i skogen och de va jätte mysigt och molly lyssnade verkligen på mig , varje takt minskning , varje ökning varje avsaktning och allt :D Hon är så rolig att rida för hon lyssnar verkligen och vill lära sig och får hon beröm över nått så gör hon gärna samma sak ett par gånger i rad för att visa att hon kan xD hon är så duktig ^^
MEn sen när vi va på väg hemåt så såg spöket någonting i skogen och blev liv rädd och jag vet inte riktigt vad han gjorde  såg bara hur han börajde snurra runt och typ aa xD Såg även hur jeanette började flyga av sen så va jag oxå åt andra hållet och försökte stanna en rädd Molly . Men de gick jätte bra , hon lyssnade nästan direkt och spöket va duktig och stannade kvar vid jeanette :)
Sen red vi hemåt :)
Så de vart en slön och underbar uteritt på en härlig häst :D

Nu ska jag snart lägga mig och tagga en hel dag i stallet i morron .
Blir hämtad vid halv 8 sen vid halv 9 börjar sportlovs kul och sen på kvällen är de lektion så är hemma vid halv 10 igen ^^

ha de bäst ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0