allting går upp och ner

Hej!
Jag va helt slut i går när jag kom hem så orkade inte starta datorn.

Första dagen på sportlovet började jag med att gå upp kl 7 för att åka till stallet och ha sportlovs kul med barnen.
Så vi mockade ströade gjorde höpåsar sopade och allt som man brukar göra när man fixar stallet.
Sen tog vi in alla unghästar och barnen gick och hämtade hästarna dom skulle få rida. Jag och Jenny fick uppdraget att rida 2 av unghästarna . Jag red Bella som är en 3-åring och Jenny Sickan som är typ 4? Han är inte våran utan bara här på inridning :)
Och våran nya praktikant höll lektionen för oss. För barnen va de en jätte tråkig och kort lektion men för mig och jenny som red unghästar va de en perfekt och lätt lektion !
Lektionen va kanske på en max 30 minuter och ganska mkt skritt och lagom mycket trav , både på fyrkantspåret och på volt. Sen skulle vi försöka galoppera på fyrkantspåret en gång bara jag och jenny . De gick väl lite sådär för dom kan ju inte galoppfattningen än. Men jag fick upp bella 2 ggr , dock bara några språng men de är alltid något ! :D  En hel mysig ponny !
Efter ridningen va de slut på sportlovs kul men Jag och Jenny va kvar ett bra tag till för vi hade lektion på kvällen.

Red Sture som vanligt. Känner att han och jag bara går neråt nu i allt förutom i galoppen där bli han bara bättre och bättre och starkare och starkare!
Men i hade dressyr och då vill man ju gärna att hästan ska gå i form men icke sa nicke de ville inte Sture . Innan jag ens hade hoppat upp kände jag att de skulle bli en jobbig lektion och så rätt jag hade . Man märkte de på hela honom genom att bara leda honom .
Men vi kämpade på men mitt tålamod sprack och allt går ju bara sämre och sämre då.
Men hoppas på ett bättre pass på lördag och på måndag tänker jag köra med graman för då går han ALLTID bra och som jag vill .
Men måste faktiskt beröma honom för en sak , hans skänkelvikningar, vi får lika mkt beröm varje gång vi gör de och nu har vi även börjat få med bakdelen och fått in ytter bogen ! Skänkelvikningar är verkligen hans specialitet!

Men efter 13 timmar i stallet åkte jag äntligen hem !

Btw vi har fått en ny lektionshäst i stallet.
Han är bara hos oss på foder för ev senare köp.
Han är en 6 årig valack med namnet Valentin(o) starlight och har aldrig gått på ridskola förut.
Bild kommer !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0